مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 اردیبهشت 1401 ساعت 11:172022-05-16بين الملل

رییس جمهور تاجیکستان عازم روسیه شد


رییس جمهور تاجیکستان امروز به منظور شرکت در نشست سران کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی در چارچوب یک سفر کاری عازم مسکو پایتخت روسیه شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، امامعلی رحمان رییس جمهور تاجیکستان امروز در چارچوب یک سفر کاری عازم روسیه شد.

رحمان در چارچوب این سفر در نشست سران کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی به مناسبت سی امین سالگرد امضا معاهده امنیت جمعی و بیستمین سالگرد تاسیس این سازمان، شرکت می کند.

بر اساس گزارش دبیرخانه سازمان پیمان امنیت جمعی، در این نشست روسای جمهور تاجیکستان، قرقیزستان، قزاقستان، بلاروس، روسیه و نخست وزیر ارمنستان شرکت می کنند.

انتظار می رود که اعضا شورای امنیت جمعی سازمان پیمان امنیت جمعی وضعیت در حوزه مسئولیت این سازمان، دورنمای توسعه آن را بررسی و اعلامیه ای به مناسبت بیستمین سالگرد پیمان امنیت جمعی تصویب می کنند.

ریاست سازمان پیمان امنیت جمعی در سال 2022 میلادی بر عهده ارمنستان است.

معاهده امنیت جمعی در 15 می سال 1992 در تاشکند امضا شد.

در 14 می سال 2002، شورای امنیت جمعی در جلسه ای در مسکو تصمیم گرفت که سازوکارها و ساختارهای همکاری بین کشورهای عضو معاهده امنیت جمعی را به یک سازمان بین المللی منطقه سازمان پیمان امنیت جمعی تبدیل کند و به آن وضعیت مناسب بدهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییس جمهور تاجیکستان عازم روسیه شد

رییس جمهور تاجیکستان عازم روسیه شد