مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 اردیبهشت 1401 ساعت 09:172022-05-16اقتصادي

عواملی که گل های چهارمحال و بختیاری را متمایز می کند


معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: استان ما از لحاظ ورود آفت و بیماری گل های شاخه بریده قرنطینه است و این یکی دیگر از مزیت های گل های استان به شمار می رود.

- حسین برزگر امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: سطح زیر کشت گیاهان زینتی در فضای باز در استان 20 هکتار است که حدود 6 میلیون گل شاخه بریده گلایل در آن تولید می شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: مواردی از قبیل تابستان های خنک و اختلاف ارتفاع از سطح دریا در استان شرایط را برای رشد گیاهان پیازی مانند گلایل، زنبق و نرگس بهتر کرده است.

تولید 11 میلیون گل شاخه بریده در استان برزگر بیان داشت: 10 هکتار از 40 هکتار زیر کشت گلخانه های استان به تولید گل های شاخه بریده اختصاص پیدا کرده است و سالانه 11 میلیون گل شاخه بریده رز و آلسترومدیا در این سطح تولید می شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اظهار کرد: 2 خوشه تولیدی از گلخانه های کوچک مقیاس در شهرهای سامان و پردنجان فعال شده اند که هر خوشه شامل 10 الی 12 واحد است و معمولا گل های کاکتوس را تولید می کنند.

رز چهارمحال و بختیاری 20 درصد گرانتر است وی در خصوص ظرفیت تولید این گیاهان در آینده، گفت: گیاهان شاخه بریده به خاطر شرایط خوب استان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عواملی که گل های چهارمحال و بختیاری را متمایز می کند

عواملی که گل های چهارمحال و بختیاری را متمایز می کند