مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 اردیبهشت 1401 ساعت 14:422022-05-15فرهنگي

جشنواره گلستان خوانی فارس «خوان نعمت» برگزیدگانش را شناخت


همزمان با روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی و پاسداشت زبان فارسی از 30 کودک و نوجوان برگزیده جشنواره گلستان خوانی «خوان نعمت» تقدیر شد.

- ، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در آیین پایانی این جشنواره، زبان را یکی از مهمترین شاخص های هویتی هر ملت و عنصر وحدت بخش توصیف و خاطرنشان کرد: بی توجهی به این شاخصه مهم در عرصه سیاستگذاری های آموزشی و فرهنگی عواقب تلخی را در پی خواهد داشت.

غلامرضا خوش اقبال ادامه داد: امروز زبان فارسی جز کامل ترین زبان های دنیا به شمار می رود که حفظ و ادامه حیات خود را طی هزاره گذشته مدیون بزرگانی همچون فردوسی و بیهقی و سعدی است.

وی توجه به آموزه ها و آثار این بزرگان را امری ضروی دانست و تأکید کرد: آشنایی کودکان با ادبیات کلاسیک که از مظاهر مهم تعالی زبان فارسی است به دلیل گره خوردگی با مبانی فرهنگی و اخلاقی، آینده فرزندانمان را تأمین خواهد کرد.

این مدرس زبان و ادبیات فارسی دانشگاه، با قدردانی از انجمن اهل قلم فارس در برگزاری جشنواره خوان نعمت گفت: برگزاری چنین رویدادهایی ضمن پاسداشت زبان فارسی در ایجاد انگیزه میان فرزندان و والدین نقش مهمی دارد و باید بیش از گذشته گسترش یابد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جشنواره گلستان خوانی فارس «خوان نعمت» برگزیدگانش را شناخت

جشنواره گلستان خوانی فارس «خوان نعمت» برگزیدگانش را شناخت