مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 اردیبهشت 1401 ساعت 09:222022-05-15اقتصادي

برداشت 140 هزار تنی هلو و شلیل در نکا


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نکا گفت: پیش بینی می شود امسال 140 هزار تن هلو و شلیل در باغ های سیاه ریشه این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف شود.

- سیدشبر موسوی در گفت و گو با خبرنگار فارس در ساری، از آغاز برداشت هلو در باغات سیاه ریشه شهرستان نکا خبر داد و گفت: این شهرستان دارای 5 هزار و 950 هکتار باغ سیاه ریشه هلو و شلیل است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نکا گفت: با آغاز برداشت رقم زودرس  هلو داودی پیش بینی می شود امسال 140 هزار تن هلو و شلیل در باغ های  سیاه ریشه این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف شود.

موسوی بیان اینکه  40 درصد تولید هلو و شلیل استان به این شهرستان اختصاص دارد، تصریح کرد: رقم های کشت شده هلو شامل  داودی و کرست و زعفرانی و ردتاب و انجیری و مخمل گرگان و رقم های شلیل شامل  حسن پوری و سانکینگ و کیوتو و فرانسوی و سیبی دشت مغان است.

وی با اشاره به اینکه 4 هزار و 940 بهره بردار نکایی در زمینه تولید هلو و شلیل در مناطق کوهپایه، میان بند و دشت فعالیت می کنند، گفت: ارقام مختلف هلو زودرس، میان رس و دیررس در این شهرستان کشت و برداشت آن از اواخر اردیبهشت ماه آغاز و تا ابتدای مهر ادامه دارد.

انتهای پیام/86035/ج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برداشت 140 هزار تنی هلو و شلیل در نکا

برداشت 140 هزار تنی هلو و شلیل در نکا