مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 اردیبهشت 1401 ساعت 21:572022-05-14اقتصادي

لزوم شناسایی ظرفیت های گردشگری ورزشی کشور


رییس انجمن علمی گردشگری ایران بر لزوم شناسایی ظرفیت های گردشگری ورزشی در کشور تاکید کرد و گفت: کشور ما با وجود مواهب طبیعی بسیار، ظرفیت های خوبی برای توسعه گردشگری ورزشی دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، سید سعید هاشمی در حاشیه جشنواره بین المللی صخره نوردی که به میزبانی اردکان برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: گردشگری ورزشی از موفق ترین بخش های گردشگری در جهان است که با توجه به آمارهای موجود حدود 32 درصد سهم بازار گردشگری توسعه گرا را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: گردشگری ورزشی یک بخش در حال توسعه گردشگری است که گردشگری ماجراجویانه می تواند زیرمجموعه ای از این بخش به شمار آید و این بخش علاوه بر فواید اقتصادی، قطبی مهم در صنعت گردشگری به معنای عام و گردشگری ماجراجویانه در معنای خاص آن تلقی می شود که این امر مستلزم مدیریت صحیح، سرمایه گذاری و توجه بیشتر مسئولان در حوزه ورزش و گردشگری است و ارتباط مستقیمی با زیرساخت های ورزشی داردکه نیازمند برنامه ریزی مناسب و مدیریت توانمند است.

هاشمی ادامه داد: گردشگری ماجراجویانه ویژگی ها و تعریف خاص خود را دارد از جمله اینکه به طور همزمان تعدادی از فعالیت های متنوع یا ترکیبی از آنها را با هم در برمی گیرد، گاهی جامعه میزبان را درگیر می کند و از همه مهمتر ویژگی های شرکت کنندگان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم شناسایی ظرفیت های گردشگری ورزشی کشور

لزوم شناسایی ظرفیت های گردشگری ورزشی کشور