مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 اردیبهشت 1401 ساعت 10:472022-05-11اقتصادي

سرمازدگی و سیلاب گذشت؛ برای مقابله با خشکسالی آماده باشیم


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس در یزد، عباس حاجی حسینی، معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد پیش از این در 18 فروردین ماه امسال در جمع خبرنگاران، درباره خسارت های سرمازدگی، به بخش کشاورزی، اظهار کرد: سرمازدگی، پنج هزار میلیارد تومانی به 54 هزار هکتار از باغات استان خسارت وارد کرده است.

 وی افزود: باغات شهرستان های هرات و مروست و بخش هایی از باغهای تفت و ابرکوه به میزان 10 تا 70 درصد در یک ماه اخیر دچار سرمازدگی شده اند.

حاجی حسینی گفت: مقابله با سرمازدگی در بخش کشاورزی نیازمند برنامه ریزی کوتاه و بلند مدت است که در خصوص اقدامات بلندمدت در کشور دچار ضعف هستیم.

وی تصریح کرد: استان یزد دارای 110 هزار هکتار اراضی زارعی و باغی است که سهم اراضی زراعی حدود 30 هزار هکتار و مابقی یعنی 80 هزار هکتار را اراضی باغی تشکیل می دهد و از اراضی باغی استان، سهم محصول پسته 60 هزار هکتار است که در بازه زمانی 15 اسفندماه تا اواخر فروردین  بیشتر درختان پسته را سرما زده است.

اما نکته تاسف برانگیز اینکه هنوز اندک مدتی از سفر مدیران بیمه به این استان و تایید این هزینه ها نگذشته که این بار حادثه دیگری که که بخشی ناشی از خطای انسانی بوده اتفاق افتاد، در واقع در 24 ساعت بارش باران ، بیش از هزار و 200 میلیارد تومان خسارت سیل اخیر در استان یزد اتف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرمازدگی و سیلاب گذشت؛ برای مقابله با خشکسالی آماده باشیم

سرمازدگی و سیلاب گذشت؛ برای مقابله با خشکسالی آماده باشیم