مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 اردیبهشت 1401 ساعت 08:272022-05-11فرهنگي

«آخرین شوالیه» و شنیدن چند قطعه از موسیقی «سلتیک»


«آخرین شوالیه» عنوان یکی از تازه ترین آثار منتشرشده در فرآیند تولید و عرضه محصولات موسیقایی است که طی روزهای گذشته با هنرمندی سهیل سلیم زاده پیش روی مخاطبان قرار گرفت.

- ، آلبوم آخرین شوالیه مشتمل بر مجموعه ای از 10 قطعه موسیقی سلتیک / کلتیک با تنظیم و ضبط برای ارکستر بزرگ و ویولن با هنرمندی سهیل سلیم زاده در دسترس شنوندگان قرار گرفت.

سهیل سلیم زاده در توضیحات تکمیلی این آلبوم نوشته است: موسیقی سلتیک، موسیقی فولکلور مردم ایرلند و اسکاتلند است که قدمت این موسیقی به دوران پیش از قرون وسطی می رسد.

اما بیشتر قطعات این آلبوم به دوران پس از قرون وسطی بازمی گردند و بیشتر تحت تاثیر سرودها و نغمه ها و حرکات آیینی است که مردم اسکاتلند و ایرلند برای سرزمین شان سروده اند و یا در جریان جنگ های دوره ای میان انگلستان و آنها پدید آمده است.

این آلبوم با رویکرد پژوهشی و شناختی موسیقی سلتیک تولید شد و نمودی جدید و از تعامل موسیقی فولکلور این منطقه با موسیقی ارکسترال را ارائه نموده است.

فرآیند پژوهش، جمع آوری، تنظیم و ارکستراسیون و ضبط آلبوم از سال 1396 آغاز شد و به صورت غیرمنسجم تا پایان سال 1400 ادامه یافت.

ساختار قطعات این آلبوم از لحاظ تنوع ریتمیک به شکل های متداول Waltz، Reel، Jig بوده و همچنین از لحاظ ملودیک عموماً تحت تاثیر موسیقی قرون وسطی بر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«آخرین شوالیه» و شنیدن چند قطعه از موسیقی «سلتیک»

«آخرین شوالیه» و شنیدن چند قطعه از موسیقی «سلتیک»