مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 اردیبهشت 1401 ساعت 14:222022-05-10اقتصادي

خود کفایی در تولید نخ ابریشم داخلی تا 5 سال آینده


امسال یک هزار و 750 تا یک هزار و 800 تن پیله تر ابریشم در پرورش بهاره در کشور تولید شود و از این مقدار نزدیک به 290 تن نخ ابریشم بدست آید.

- به نقل از صدا و سیما، سروی زرگر گفت: براساس دستور وزیر جهاد کشاورزی، یک برنامه پنج ساله تهیه شده که با پرورش 85 هزار جعبه تخم نوغان داخلی و تولید سه هزار و 300 تن پیله ابریشم، دیگر نیازی به واردات نخ ابریشم نخواهیم داشت.

رییس مرکز نوغانداری کشور افزود: براساس برنامه ریزی ها و در صورت حمایت های پیش بینی شده، با ایجاد زیرساخت ها و پرورش 85 هزار تخم نوغان داخلی برای تولید پیله کرم ابریشم، صنعت فرش و منسوجات ابریشمی کشور به تولیدات داخلی متکی خواهند شد.

او نیاز کشور به تخم نوغان برای پرورش بهاره در سال جاری را 48 هزار جعبه عنوان کرد و گفت: تاکنون بیش از 36 هزار جعبه تخم نوغان در 25 استان کشور توزیع شده است.

سروی زرگر با بیان این که عملیات اجرایی تولید 15 هزار جعبه تخم نوغان در داخل کشور آغاز شده و این مقدار سه برابر سال های گذشته است، ابراز امیدواری کرد کشور در مدت سال آینده از واردات تخم نوغان از خارج بی نیاز شود.

رییس مرکز نوغانداری کشور گفت: نخستین برداشت پیله ابریشم در سال جاری از 14 اردیبهشت در برخی مناطق کشور آغاز شده و با قیمت توافقی هر کیلوگرم پیله تر ابریشم به مبلغ 225 هزار تومان به فروش رفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خود کفایی در تولید نخ ابریشم داخلی تا 5 سال آینده

خود کفایی در تولید نخ ابریشم داخلی تا 5 سال آینده