مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 اردیبهشت 1401 ساعت 09:472022-05-09اقتصادي

تیشه کشاورزان غیر بومی به منابع آب و خاک لرستان/ محصولاتی که ذره ذره آب می روند


کاهش بارش ها از یک سو و توجه نکردن به ذخیره آب ظرف دهه های گذشته از سوی دیگر باعث شده که ما نه تنها در بخش کشاورزی بلکه در حوزه تامین اب آشامیدنی با تنش و مشکل جدی مواجه باشیم.

- خبرگزاری فارس لرستان- نسرین صفربیرانوند، موضوع تغییر اقلیم و خشکسالی های  یک دهه گذشته در کشور و به تبع در  لرستان از جمله مباحث نگران کننده ای است که هر ساله به ویژه در فصل بهار و تابستان تبعات و پیامدهای خود را بیشتر از فصول دیگر نشان می دهد، در این میان اما کشت محصولات آب بر و هجوم کشاورزان غیر بومی مشکلات را دو چندان کرده و طبق نظر کارشناسان تهدید جدی برای منابع آب زیرزمینی است.

کاهش بارش ها از یک سو و توجه نکردن به ذخیره آب ظرف دهه های گذشته از سوی دیگر باعث شده که ما نه تنها در بخش کشاورزی بلکه در حوزه تامین اب آشامیدنی  با تنش و مشکل جدی مواجه باشیم.

از یک طرف کشاورزی مهمترین منبع درآمد بخش قابل توجهی از فعالان این حوزه محسوب می شود، از طرفی نبود الگوی کشت مناسب، نبود نظارت و قوانین جدی در رابطه با ممنوعیت ورود کشاورزان غیر بومی و از طرف دیگر نبود سد در استان باعث شده شاهد کاهش حجم آبهای زیرزمینی و به تعبیری تاراج منابع آبی باشیم.

البته موضوع دیگر که انتقاد کشاورزان لرستانی را به دنبال داشته مربوط به ممنوعیت کشت برنج و محصولات دیگر است، آنها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تیشه کشاورزان غیر بومی به منابع آب و خاک لرستان/ محصولاتی که ذره ذره آب می روند

تیشه کشاورزان غیر بومی به منابع آب و خاک لرستان/ محصولاتی که ذره ذره آب می روند