مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 اردیبهشت 1401 ساعت 06:522022-05-09اقتصادي

سیاستی که نتیجه آن احتکار و رانت بوده باید اصلاح شود


یک اقتصاددان با بیان اینکه عامل اصلی مشکلات فعلی اقتصادی به دستوری کردن نرخ ارز در ابتدای سال 97برمی گردد، گفت: از سال 97 فنری به خاطر تحریم ها و کاهش تولید و عدم توزیع موثر کالا و خدمات ایجاد شد و اسم آن را دلار 4200 تومانی گذاشتند.

- ساسان شاه ویسی اقتصاددان و عضو هیات علمی دانشگاه تهران در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، با اشاره به دلایل افزایش قیمت برخی اقلام مواد غذایی اظهار داشت: به نظر من مهم ترین چالش در تغییرات قیمتی کالاها به دامنه مدیریت توزیع برمی گردد.

وی افزود: شاید بتوان گفت مهم ترین چالش ما مدیریت توزیع است چون ما بهینه سنجی نمی کنیم و سیاست های راهبردی، کاربردی و کارگشا را در حوزه اقتصاد ملی در محیط عملیاتی دچار چالش می کنیم.

وی مهم ترین مسئله در حال حاضر را مدیریت توزیع دانسته و تاکید کرد: مدیریت توزیع ما متاثر از اتفاقات محیط بیرونی است ولی مثل فردی است که اصطلاحا آب هم می خورد چاق می شود.

 اقتصاد ایران رویکرد سوداگرایانه پیدا کرده است عضو هیات علمی دانشگاه تهران افزود: اقتصاد ایران به شدت رویکرد سوداگرایانه پیدا کرده و از یک جهت هم ضعف مفرط در تولید و افزایش نرخ تولید است و این دو چالش بستری را برای رویکردهای اقتصاد سوداگرایانه به وجود آورده است و این به معنای کم کارکردن و حداکثری کردن سود است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیاستی که نتیجه آن احتکار و رانت بوده باید اصلاح شود

سیاستی که نتیجه آن احتکار و رانت بوده باید اصلاح شود