مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 اردیبهشت 1401 ساعت 21:472022-05-08اقتصادي

حذف ارز ترجیحی یک اصلاح بزرگ در اقتصاد کشور است / یارانه نان و دارو حذف نمی شود


دولت سیزدهم حذف ارز ترجیحی را انجام خواهد داد، برای آن برنامه ریزی کرده و آن را یک اصلاح، به نفع مردم و اقتصاد کشور می داند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در گفتگوی برخط با بخش خبری 21 اظهار کرد: کمبود مواد غذایی به دلیل خشکسالی در دنیا شایع شده و تنها مربوط به کشور ما نیست، در دنیا با افزایش قیمت محصولات کشاورزی مواجه هستیم.

وی افزود: بخشی از جریان افزایش قیمت ها هم به جنگ و بحران اوکراین بازمی گردد که باعث ایجاد چالش در حمل و نقل غلات در دنیا شده است و قیمت ها از 35 تا 80 درصد افزایش یافته است.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: با توجه به الزام قانون حذف ارز ترجیحی در قانون بودجه سال 1401، دولت ملزم است در خصوص حذف این ارز اقدام کند؛ ارز ترجیحی به اهداف خود نرسیده است، این ارز عادلانه توزیع نشده و موجب بیماری اقتصاد ایران شده است، همچنین بهره وری را در عرصه دام و طیور کشور به ورطه نابودی کشانده است.

وی ادامه داد: صنعت دام و طیور از وجود ارز ترجیحی رنج می برد و حذف آن درخواست تولیدکنندگان این صنعت است، ارز ترجیحی موجب رانت و فساد گسترده در حوزه تامین نهاده های وارداتی شده است و سرعت قاچاق با ایجاد فاصله قیمتی افزایش یافته است، بنابراین اقلامی که باید در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حذف ارز ترجیحی یک اصلاح بزرگ در اقتصاد کشور است / یارانه نان و دارو حذف نمی شود

حذف ارز ترجیحی یک اصلاح بزرگ در اقتصاد کشور است / یارانه نان و دارو حذف نمی شود