مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 اردیبهشت 1401 ساعت 12:522022-05-08اقتصادي

چرا دولت مجبور به پرداخت یارانه آرد و نان است؟ / ضرورت حذف ارز ترجیحی گندم


ساسان شاه ویسی کارشناس اقتصادی، در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجو، سیاست جدید دولت در خصوص آرد و احتمال پرداخت یارانه را تصمیم درست و منطقی ارزیابی کرد و گفت: - یک کارشناس اقتصادی گفت: اصلاح یارانه آرد تصمیم درست و منطقی است و حذف ارز ترجیحی، رانت و فساد در توزیع منابع ملی را تا حد بسیار زیادی کاهش خواهد داد.

ساسان شاه ویسی کارشناس اقتصادی، در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجو، سیاست جدید دولت در خصوص آرد و احتمال پرداخت یارانه را تصمیم درست و منطقی ارزیابی کرد و گفت: من با این تصمیم موافقم و از آن حمایت خواهم کرد؛ چرا که موجب انضباط بخشی به دامنه توزیع منابع ملی خواهد شد.

وی افزود: جراحی بخشی از توزیع منابع ملی، خواسته یا ناخواسته موجب برخی از التهابات خواهد شد، اما در سیاست مالی عمومی مثل سند بودجه، سیاست های جایگزین و حمایتی پیش بینی شده است و این حق برای مردم وجود دارد که از سیاست جانشینی در توزیع منابع محدود بودجه ای در سبد خانوار مطلع باشند تا بتوانند خود را با شرایط سازگار کنند.

شاه ویسی ادامه داد: متاسفانه به دلیل آنکه زیرساخت برخی از اصلاحات در کشور فراهم نشده است، جامعه نسبت به این نوع جراحی ها دید مثبتی ندارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا دولت مجبور به پرداخت یارانه آرد و نان است؟ / ضرورت حذف ارز ترجیحی گندم

چرا دولت مجبور به پرداخت یارانه آرد و نان است؟ / ضرورت حذف ارز ترجیحی گندم