مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 اردیبهشت 1401 ساعت 07:572022-05-08اقتصادي

«قنات» قلب تپنده کویر در چنگال خشکسالی/ نیازمند 1439 میلیارد اعتبار هستیم


خشکسالی های 20 ساله در این استان موجب خشک شدن 30 درصد قنوات استان شده که در حال حاضر سه هزار رشته قنات استان خشک شدند و در صورت ادامه روند فعلی این سرمایه عظیم و یادگار ارزشمند پیشینیان نابود خواهد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بیرجند، آنجا که بشر از لطف و رحمت پروردگار خود غافل نشد و به رغم بی آبی و خشکی کویر، با امید و توکل، ضربان زندگی را در دل بیابان های بی آب و علف جاری کرد، یکی از زیباترین، متفکرانه ترین و حیات بخش ترین ساخته های بشری شکل گرفت و نام آن قنات گذاشته شد.

قنات، مظهر سختکوشی و خلاقیت مردان مردی است که در دل کویر، روزی خود را به سختی از اعماق زمین بیرون کشیدند و با مهندسی و خلاقیت بی نظیر خود، آب را کیلومترها در دل زمین جاری کردند تا کویر هرگز حسرت به دل رودهای خروشان و نهرهای پرآب نباشد.

قنات سرمایه عظیم و گران بهایی نهفته در دل زمین  بوده که در طول  نسل ها به وجود آمده و در واقع قنات از دیرینه ترین صنایع و یکی از شاهکارهای مهندسی نیاکان ما به عنوان قدیمی ترین سازه های آبی و مهم ترین منابع آب محسوب می شود که تأثیرات فرهنگی و اجتماعی فراوانی در حوزه بهره دهی خود داشته است.

قنات ها بخشی از میراث ملی و کهنسال ایران است که در معرض خطر خشک شدن قرار دارند، هر چند امروز تلاش می شود تا توجه ویژه ای به احیا و حفاظت از قن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«قنات» قلب تپنده کویر در چنگال خشکسالی/ نیازمند 1439 میلیارد اعتبار هستیم

«قنات» قلب تپنده کویر در چنگال خشکسالی/ نیازمند 1439 میلیارد اعتبار هستیم