مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 اردیبهشت 1401 ساعت 12:372022-05-07سياسي

بلاروس و ایران نقاط مشترک زیادی برای همکاری در اختیار دارند


امکانات و زیرساخت های بندر شهید رجایی و توسعه همکاری های تجاری بین دو کشور دارای اهمیت ویژه ای برای بلاروس دارد.

- ، دیمیتری کالتسوف سفیر فوق العاده و تام الاختیار جمهوری بلاروس و هیات همراه روز شنبه در دیدار با مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان هدف از این دیدار را آشنایی با ظرفیت ها و توانمندی های بندر شهید رجایی به عنوان یکی از حلقه های اصلی کریدور شمال جنوب و توسعه همکاری های مشترک اقتصادی در زمینه های بندری عنوان کرد.

وی در این دیدار با اشاره به تحولات اخیر منطقه و شرق اروپا تصریح کرد: بلاروس تمایل ویژه به ترانزیت کالاهایی از طریق ایران که مبدا و یا مقصد آنها بلاروس باشد، دارد و در این رابطه ظرفیت های بندر شهید رجایی و بندر میرآباد را حائز اهمیت می داند.

وی سفیر جمهوری بلاروس تاکید کرد: این کشور برای ترانزیت انواع کالاها می تواند از ظرفیت بنادر و راه آهن جمهوری اسلامی ایران استفاده کند.

سفیر بلاروس در تهرران در این رابطه با اشاره به همکاری های تجاری بلاروس با کشورهای چین و هند، گفت: بلاروس آمادگی ترانزیت انواع کالا از طریق بنادر بندر شهید رجایی و امیرآباد دارد.

وی با بیان اینکه بلاروس و ایران نقاط مشترک زیادی برای همکاری در اختیار دارند، یادآور شد: امکانات و زیرساخت های بندر شهید رجایی و توسعه همکاری های تجاری بین د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بلاروس و ایران نقاط مشترک زیادی برای همکاری در اختیار دارند

بلاروس و ایران نقاط مشترک زیادی برای همکاری در اختیار دارند