مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 اردیبهشت 1401 ساعت 11:472022-05-07اقتصادي

بلاتکلیفی عجیب منابع طبیعی در ماجرای جنگل های فتاتو؟!+ فیلم


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رشت، سالیان سال است که برخی کم کاری ها توسط مسؤولان گیلان در امر نظارت و مدیریت مسائل مختلف ازجمله مواهب طبیعی و زیست محیطی آثار تلخ جبران ناپذیری از خود بر جای گذاشته که از مهم ترین آن می توان به مسائل حوزه پسماند، اراضی جنگلی و سواحل گیلان اشاره کرد.

اراضی جنگلی گیلان یکی از بکرترین مواهب الهی است که علاوه بر کاربری ذاتی در احیای زیست محیطی پایدار، استفاده بهینه از آن منجر به رونق اقتصاد استان محروم گیلان می شود که متأسفانه بعضاً عدم نگاه کارشناسی و تنگ نظرانه از سوی مسؤولان در بخش های مختلف این ظرفیت را دست نخورده نگه داشته و عملاً سرمایه گذاران را از استان، دور و به همسایگان شمالی هدایت می کند.

منطقه بکر جنگلی فتاتو زیر سایه ضعف مشهود مدیریتی و نظارتی منطقه جنگلی فتاتوی خمام یکی از همین مناطق زیبای سرسبز و جنگلی بوده که متأسفانه درختان آن با عدم نظارت دستگاه های متولی در حال نابودی بوده و مشکلاتی را نیز برای کشاورزان آن منطقه ایجاد کرده است.

اخیراً تصاویری از نابودی هکتارها از درختان زیر کشت این منطقه در حدفاصل بین روستاهای کویشا، فتاتو، فشتکه منتشرشده که با واکنش های ضد و نقیض برخی مسؤولان همراه بوده که به نوعی در افکار عمومی فرار روبه جلو محسوب می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بلاتکلیفی عجیب منابع طبیعی در ماجرای جنگل های فتاتو؟!+ فیلم

بلاتکلیفی عجیب منابع طبیعی در ماجرای جنگل های فتاتو؟!+ فیلم