مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 16 اردیبهشت 1401 ساعت 07:272022-05-06سياسي

ربوکاپ؛ کلاس آموزش رفع نیازهای کشور/فرزندان ایران در مسیر توسعه دانش بنیان


شانزدهمین دوره مسابقات ربوکاپ آزاد ایران در حالی برگزار شده است که در بخشی از این مسابقات، نوجوانان کشورمان باید برای رفع یکی از نیازها و دغدغه های کشور ربات طراحی کنند.

- گروه دانشگاه خبرگزاری فارس؛ حتما تا به حال شنیده اید که می گویند ربات ها به زودی دستیار و همکار انسان ها می شوند و حتما در سال های اخیر بیشتر شنیده اید که مدل های جدیدی از همکاری و تعامل انسان ها و ربات ها یافته شده و ربات ها در آینده نزدیک جزیی از زندگی انسان ها می شوند.

این مسأله ممکن است حتی برخی را به وحشت بیندازد، تصور آینده ای که هیچ از آن نمی دانیم و فقط می شنویم که قرار است دستیارانی برایمان بیاید و از جنس ربات.

شاید با خودتان فکر کرده باشید که اصلا ربات چیست و چطور می تواند دستیار انسان باشد و در انجام کارهای روزمره کمک حال انسان ها شود؟ اگر بخواهیم در لغت مفهومی را برای ربات تعریف کنیم باید بگوییم ربات ماشینی است که معمولاً قابل برنامه ریزی توسط رایانه بوده و قادر به انجام خودکار شماری از اعمال پیچیده است.

اما ربات ها  این روزها به دوست انسان ها تبدیل شده اند و حتی بچه های مدرسه ای خودمان در کشورمان ایران ربات می سازند و علم ربات آموخته اند.

این روزها رقابتی در همین زمینه از سوی دانشگاه آزاد برگزار شده است، شانزدهمین دوره مسابقات ربوکاپ آزاد ای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ربوکاپ؛ کلاس آموزش رفع نیازهای کشور/فرزندان ایران در مسیر توسعه دانش بنیان

ربوکاپ؛ کلاس آموزش رفع نیازهای کشور/فرزندان ایران در مسیر توسعه دانش بنیان