مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 15 اردیبهشت 1401 ساعت 11:422022-05-05بين الملل

وزیر خارجه سوئد: آمریکا از عضویت ما در ناتو حمایت می کند


وزیر خارجه سوئد پس از دیدار با همتای آمریکایی خود در واشنگتن اعلام کرد که آمریکا از مسئله عضویت استکهلم در ناتو در قبال به اصطلاح تهدیدهای مسکو در این زمینه، - به نقل از رویترز، آن لیند وزیر خارجه سوئد اعلام کرد که استکهلم تضمین هایی را از آمریکا دریافت کرده است مبنی براینکه در طول دوره ای که درخواست این کشور برای پیوستن به ناتو توسط اعضای این ائتلاف نظامی بررسی می شود، از حمایت برخوردار خواهد شد.

وی در گفتگو با تلویزیون سوئد در واشنگتن پس از دیدار با آنتونی بلینکن همتای آمریکایی خود در این باره گفت: طبیعتاً قصد ندارم که وارد جزییات این مسئله شوم، اما کاملاً مطمئنم که اکنون حمایت آمریکا را در این زمینه داریم.

لیند افزود: اگرچه منظور تضمین های امنیتd سفت و سخت نیست، بلکه آنهایی است که چنانچه عضو کامل ناتو باشید قادر به دریافتشان هستید.

وزیر خارجه سوئد ادامه داد: منظور این است که این مسئله برای روسیه روشن می شود که چنانچه هرگونه فعالیت منفی را متوجه سوئد سازد، که (البته) تهدید به انجام آن کرده است، آن وقت این چیزی نخواهد بود که آمریکا اجازه دهد که اتفاق بیفتد آن هم بی هیچ پاسخی.

وزارت خارجه آمریکا نیز پس از این نشست در بیانیه ای در این رابطه عنوان کرد که بلینکن بر تعهد واشنگتن به سیاست استقبال از اعضای جدید ناتو تاکید کرد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزیر خارجه سوئد: آمریکا از عضویت ما در ناتو حمایت می کند

وزیر خارجه سوئد: آمریکا از عضویت ما در ناتو حمایت می کند