مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 اردیبهشت 1401 ساعت 15:472022-05-02بين الملل

دعوت آمریکا از رهبران پاسیفیک برای حضور در کاخ سفید


آمریکا علاوه بر دعوت از رهبران کشورهای جزیره ای پاسیفیک، قصد دارد روابط دیپلماتیکش با کشورهای اقیانوس آرام را که دهه ها در آن هیچ سفیر و فعالیتی نداشته، - افزایش دهد.

هماهنگ کننده کاخ سفید در امور هند-پاسیفیک امروز (دوشنبه) اعلام کرد، دولت آمریکا قصد دارد روابط دیپلماتیک با کشورهای جزیره ای اقیانوس آرام را افزایش دهد و این برنامه شامل دعوت از رهبران پاسیفیک به کاخ سفید در اواخر سال جاری میلادی می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این اظهارات کورت کمپبل، هماهنگ کننده کاخ سفید در امور هند-پاسیفیک در بحبوحه افزایش نگرانی ها نسبت به مفاهیم امنیتی حضور توسعه یافته هند در منطقه که با امضای یک توافق میان پکن و جزایر سلیمان در ماه گذشته به شدت مورد توجه قرار گرفت، مطرح می شود.

کمپبل به صورت تلفنی به شرکت کنندگان در نشستی در شهر اوکلند گفت: آمریکا علاوه بر دعوت از رهبران کشورهای جزیره ای پاسیفیک، قصد دارد روابط دیپلماتیکش با کشورهای اقیانوس آرام را که دهه ها در آن هیچ سفیر و فعالیتی نداشته، افزایش دهد.

وی گفت: برای آنکه آمریکا در منطقه پاسیفیک موثر باشد، باید اقدامات بیشتری انجام دهیم و باید در حوزه های مختلف که برای ساکنین منطقه پاسیفیک مهم هستند، فعالیت بیشتری داشته باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دعوت آمریکا از رهبران پاسیفیک برای حضور در کاخ سفید

دعوت آمریکا از رهبران پاسیفیک برای حضور در کاخ سفید