مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 اردیبهشت 1401 ساعت 11:072022-05-02اقتصادي

200 هزار هکتار از مراتع قشلاقی دامغان پایش شد


مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان از پایش 200 هزار هکتار مراتع قشلاقی دامغان خبر داد و گفت: هدف از این اقدام حفظ و تقویت پوشش گیاهی مراتع است.

- جعفر مرادی حقیقی در حاشیه بازدید از سامانه های عرفی دامغان در گفتگو با خبرنگار مهر ، ضمن بیان اینکه طرح پایش مراتع و نظارت بر طرح های مرتع داری در استان سمنان و همچنین دامغان اجرا می شود، ابراز داشت: بر این اساس طی سال گذشته 200 هزار هکتار از مراتع قشلاقی دامغان پایش شده است.

وی ضمن بیان اینکه هدف از این اقدام حفظ و تقویت پوشش گیاهی مراتع است، افزود: عدم وجود دام مازاد در مرتع، استمرار دامداری و مرتع داری، کنترل زمان ورود و خروج دام و ظرفیت در مراتع و اخذ عوارض پروانه چرا از جمله مواردی که بازرسی می شود.

مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان بابیان اینکه رویکرد این طرح ها برقراری تعادل بین دام و مرتع است، ابراز داشت: طرح پایش مراتع باعث حفظ خاک و تقویت منابع آب می شود لذا از بهره برداران انتظار می رود تا موارد تخلف مذکور را برای حفاظت از عرصه های ملی مدنظر قرار دهند.

جعفری حقیقی بابیان اینکه بهره برداران در صورت عدم رعایت موارد فوق برابر مقررات اقدام و تکرار آن منجر به ابطال پروانه چرا خواهد شد، تصریح کرد: البته باید گفت استفاده صحیح از مراتع و عرصه های طبیعی منجر به احیای مناطق و تولید علوفه م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

200 هزار هکتار از مراتع قشلاقی دامغان پایش شد

200 هزار هکتار از مراتع قشلاقی دامغان پایش شد