مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 اردیبهشت 1401 ساعت 12:322022-05-01سياسي

افزایش 20درصدی سازش با راه اندازی 22شعبه صلح یاران در الموت شرقی


رییس حوزه قضایی بخش الموت شرقی از راه اندازی 22 شعبه صلح یاران در روستاهای بخش الموت شرقی و افزایش 20 درصدی صلح و سازش در این حوزه قضایی طی شش ماهه اخیر خبر داد.

- رضا محمدی اظهار کرد: دستگاه قضایی بر اساس وظیفه ذاتی خود مکلف است؛ دعاوی و اختلافات مردم را رسیدگی و فصل خصومت نماید و یکی از راهکارهای مهم برای حل و فصل اختلافات میان افراد که در تعالیم و آموزه های دینی نیز تاکید شده، تحقق صلح و سازش با استفاده از ظرفیت نهادهای مردمی، ریش سفیدان و معتمدین است.

وی افزود: یکی از محورهای اصلی سند تحول قضایی و سیاست های کلان قوه قضاییه ایجاد صلح و سازش و اصلاح ذات البین است و در حوزه قضایی بخش الموت شرقی تلاش می شود، که در دعاوی و پرونده ها مطروحه از نفوذ کلام و جایگاه معتمدین و ریش سفیدان محلی برای حل و فصل دعاوی و اختلافات استفاده شود و بدون شک تحقق این امر برای مردم این بخش برکات و ثمرات خواهد داشت و موجب کاهش ورودی پرونده نیز می شود.

این مسئول بیان کرد: در همین راستا و در اجرای طرح شعب صلح یاران و بر اساس بررسی های انجام شده از حیث موضوعات دعاوی و ورودی پرونده ها، علاوه بر 4 شعبه ای که پیش تر فعال بود، 22 شعبه دیگر صلح یاران در بخش الموت شرقی با استفاده از ظرفیت معتمدین محلی راه اندازی شد، که دعاوی 97 روستای این بخش در این شعب مطرح می شو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 20درصدی سازش با راه اندازی 22شعبه صلح یاران در الموت شرقی

افزایش 20درصدی سازش با راه اندازی 22شعبه صلح یاران در الموت شرقی