مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 اردیبهشت 1401 ساعت 06:372022-04-30پزشكي

آسیب های تک فرزندی در خانواده ها/سرخوردگی کودکان تنها در بزرگسالی


سرپرست اداره جوانی جمعیت وزارت بهداشت، ضمن تشریح معایب تک فرزندی در خانواده ها، گفت: کودکان بدون خواهر و بردار، در بزرگسالانی با انواع آسیب های روانی و اجتماعی مواجه می شوند.

- ، صابر جباری افزود: کودکان تک فرزند، احساس تنهایی می کنند و همچون دیگر کودکانی که خواهر و برادر دارند، نمی توانند با دیگران تعامل داشته باشند.

وی گفت: کودک تنها در خانه ای زندگی می کند که فضای کودکی وجود ندارد، زیرا همیشه تعداد بزرگسالان بیشتر از کودکان است و به دلیل ارتباط کمتر با کودکان و تماس بیشتر با بزرگسالان، نمی تواند مقتضای کودکی خود را بروز دهد و آن گونه که لازم است بچگی کند، لذا از نظر روانشناختی دچار اختلال می شود.

سرپرست اداره جوانی جمعیت وزارت بهداشت با بیان اینکه این کودکان تک برای بهتر بودن در درس و دیگر فعالیت ها تحت فشار بیشتری از طرف خانواده هستند، افزود: به خاطر دلواپسی های بیش از حدی که والدین برای محافظت از آنها دارند، از آزادی های لازم و متناسب سن خود برخوردار نیستند.

وی همچنین گفت: کودک تک به دلیل توجه زیاد پدر و مادر و سایر بستگان نزدیک از اعتماد به نفس کمتری برخوردار است.

این کودکان به خاطر مراقبت بیش از حد پدر و مادر، از دخالت آنها در کارهایشان خسته می شوند و به دلیل نداشتن خواهر و برادر فرصت تجربه برخی از احساسات و چگونگ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آسیب های تک فرزندی در خانواده ها/سرخوردگی کودکان تنها در بزرگسالی

آسیب های تک فرزندی در خانواده ها/سرخوردگی کودکان تنها در بزرگسالی