مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 اردیبهشت 1401 ساعت 15:072022-04-26پزشكي

اولین داروی کووید کودکان تاییدیه دریافت کرد


سازمان غذا و داروی ایالات متحده، وکلوری را برای کودکان خردسالی که در بیمارستان بستری یا مبتلا به کووید-19 خفیف تا متوسط هستند و در معرض خطر بالایی برای پیشرفت به کووید-19 شدید قرار دارند، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از نیوز، سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) تایید خود را برای درمان کووید با وکلوری (Veklury) که به نام رمدسیویر نیز شناخته می شود، گسترش داده است تا شامل بیماران 28 روزه و بالاتر با وزن حداقل سه کیلوگرم شود.

سازمان غذا و داروی ایالات متحده، وکلوری را برای کودکان خردسالی که در بیمارستان بستری یا مبتلا به کووید-19 خفیف تا متوسط هستند و در معرض خطر بالایی برای پیشرفت به کووید-19 شدید قرار دارند، تایید کرده است.

این اقدام وکلوری را به اولین درمان تایید شده کووید-19 برای کودکان کمتر از 12 سال تبدیل می کند.

پیش از این وکلوری تنها برای درمان کووید- 19 بزرگسالان و کودکان 12 ساله و بالاتر که حداقل 40 کیلوگرم وزن دارند، تایید شده بود.

پاتریزیا کاوازونی، مدیر مرکز ارزیابی و تحقیقات دارویی سازمان غذا و داروی ایالات متحده گفت: از آنجایی که کووید-19 می تواند باعث بیماری شدید در کودکان شود که برخی از آن ها در حال حاضر گزینه واکسیناسیون ندارند همچنان نیاز به گزینه های درمانی ایمن و موثر کووید-19 برای این جمعیت وجود دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اولین داروی کووید کودکان تاییدیه دریافت کرد

اولین داروی کووید کودکان تاییدیه دریافت کرد