مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 اردیبهشت 1401 ساعت 13:472022-04-26بين الملل

چین: هیچ کس خواهان جنگ جهانی سوم نیست


سخنگوی وزارت خارجه چین ضمن بیان این که هیچ کس نمی خواهد شاهد آغاز جنگ جهانی سوم باشد، تاکید کرد پکن از حل و فصل مناقشه در اوکراین از طریق دیپلماسی حمایت می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس بین الملل خبرگزاری فارس، وانگ ونبین سخنگوی وزارت خارجه چین امروز (سه شنبه) گفت که مقامات چینی علاقه ای به جنگ جهانی سوم ندارند و از راه حلی مبتنی بر دیپلماسی برای بحران اوکراین حمایت می کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازشبکه سی جی تی ان ، این دیپلمات چینی در نشست خبری در پاسخ به سوال روزنامه نگار غربی در مورد این که وزارت خارجه چین چگونه نظرات اخیر سرگیی لاوروف وزیر خارجه روسیه درباره تهدید آغاز جنگ جهانی سوم را ارزیابی می کند، گفت: هیچ کس نمی خواهد شاهد جنگ جهانی سوم باشد، باید از روند پیشبرد مذاکرات صلح [بین روسیه و اوکراین] حمایت کرد.

وانگ تاکید کرد: همه طرف ها ابتدا باید از گفت وگو و مذاکره برای جلوگیری از تشدید درگیری ها حمایت کنند تا از پرداخت هزینه بیشتر اروپا و جهان جلوگیری شود .

وی همچنین گفت: امیدواریم که همه طرف های ذینفع خونسردی نشان دهند و اجازه تشدید تنش را ندهند.

دیروز (دوشنبه)، سرگیی لاوروف ، وزیر امور خارجه روسیه ضمن تأکید بر اینکه مذاکرات صلح با اوکراین ادامه خواهد یافت، درباره احتمال واقعی وقوع جنگ جهانی سوم هشدار داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چین: هیچ کس خواهان جنگ جهانی سوم نیست

چین: هیچ کس خواهان جنگ جهانی سوم نیست