مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 اردیبهشت 1401 ساعت 07:522022-04-26سياسي

اذان موذن زاده اردبیلی نت نویسی شد/ کارهایی برای یک نوای ماندگار


اذان ماندگار و تاریخی مرحوم رحیم موذن زاده اردبیلی از مداحان خوشنام و فقید کشورمان توسط محسن حسینی نوازنده سنتور و پژوهشگر موسیقی ایرانی نُت نویسی و اجرا شد.

- محسن حسینی نوازنده و پژوهشگر موسیقی ایرانی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اشاره به تازه ترین فعالیت های خود در عرصه موسیقی بیان کرد: پس از اینکه در سال گذشته موفق به نت نویسی مناجات ربنا با صدای مرحوم محمدرضا شجریان شدم و خوشبختانه با استقبال بسیار خوب پژوهشگران و برخی از نوازندگان مواجه شد، امسال هم تصمیم گرفتم همزمان با ایام ماه مبارک رمضان اذان مرحوم رحیم موذن زاده اردبیلی که در سال 1334 تولید و تا به امروز تبدیل به نوایی ماندگار و دلنشین برای ما ایرانیان شده است را نت نویسی کرده و آن را در دسترس مخاطبان و پژوهشگران قرار دهم.

وی درباره جزییات این اثر موسیقایی توضیح داد: این نسخه از اذان در سال 1334 از مؤذّن شهیر، رحیم مؤذّن زاده اردبیلی در رادیو تهران ضبط شده و در سال 1386 به عنوان میراث فرهنگی کشور ثبت ملی شده است.

البته گرچه این اذان از لحاظ تلفّظ حروف و قواعد زبان عربی دارای نکاتی قابل بحث است ولی بر گوش و دل مسلمانان ایرانی خوش نشسته و در واقع مشهور ترین و شنیده شده ترین اذان در ایران است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اذان موذن زاده اردبیلی نت نویسی شد/ کارهایی برای یک نوای ماندگار

اذان موذن زاده اردبیلی نت نویسی شد/ کارهایی برای یک نوای ماندگار