مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 اردیبهشت 1401 ساعت 19:522022-04-25اقتصادي

بومی سازی 7 هزار قطعه در مجتمع مس سونگون


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، سخاوت خیرخواه معاون بازرگانی منطقه آذربایجان صنایع مس و عضو هیات مدیره شرکت خدمات بازرگانی معادن و فلزات غیرآهنی با اشاره به اینکه بازرگانی مس از دپارتمان خرید عبور کرده و در کارگاه های ساخت فناور و دانش بنیان به دنبال تامین قطعات از طریق ساخت داخل است، اظهار کرد: طی 10 سال اخیر بالغ بر 7 هزار قطعه مورد استفاده مجتمع مس سونگون بومی سازی شده است و این یعنی پیشران بودن مس در لبیک به نامگذاری سال تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین از سوی مقام معظم رهبری.

   وی گفت: در سال 1400 به میزان 5 هزار و 605 ایتم کالا برای تامین نیاز خط تولید مجتمع مس سونگون از طریق شرکت خدمات بازرگانی معادن و فلزات غیرآهنی خریداری شده  و این کالاها با تناژ 99 هزار تن در قالب 6 هزار و 429 کامیون و یا محموله بار به سونگون ارسال شده است.

معاون بازرگانی منطقه آذربایجان صنایع مس ادامه داد: سال 1400 برای سونگون یک هزار و 5 قطعه از محل ساخت داخل تامین شده است که این عملکرد درخشان تامین اقلام از منطقه نشان می دهد سهم ساخت منطقه آذربایجان از 12 درصد در سال 95 به 57 درصد در سال 1400 رسیده است.

    خیرخواه خاطرنشان کرد: مجتمع مس سونگون حرکت جهادی ساخت داخل را از سال 91 شروع کرده و در طی 10 سال اخیر 7 هزار و 154 قطعه و تجهیز مورد نیاز خود را از طریق ساخت داخ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بومی سازی 7 هزار قطعه در مجتمع مس سونگون

بومی سازی 7 هزار قطعه در مجتمع مس سونگون