مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 اردیبهشت 1401 ساعت 10:272022-04-21بين الملل

عراق ادعای توافق با ارتش ترکیه برای عملیات در شمال عراق را رد کرد


وزارت خارجه عراق سفیر ترکیه را احضار کرد و یادداشت اعتراضی شدید اللحنی را به او تحویل داد که در این یادداشت عملیات نظامی ترکیه، عملیاتی یک جانبه، - وزارت خارجه عراق سفیر ترکیه را احضار کرد و یادداشت اعتراضی شدید اللحنی را به او تحویل داد که در این یادداشت عملیات نظامی ترکیه، عملیاتی یک جانبه، خصمانه و تحریک آمیز توصیف شد.

وزارت خارجه عراق اعلام کرد، ادعای در شمال عراق با بغداد را رد کرد.

الصحاف همچنین تصریح کرد، وزارت خارجه عراق سفیر ترکیه را احضار کرد و یادداشت اعتراضی شدید اللحنی را به او تحویل داد که در این یادداشت عملیات نظامی ترکیه، عملیاتی یک جانبه، خصمانه و تحریک آمیز توصیف شد.

وی اظهار کرد: طرف ترکیه بهانه می آورد که این عملیات و نقض حاکمیت عراق را در چارچوب دفاع از امنیت ملی خود انجام می دهد و ما تاکید می کنیم که آنچه طرف ترکیه بارها اعلام کرده با با هماهنگی و توافق با دولت عراق این عملیات را انجام داده، صحت ندارد و ادعایی محض است.

سخنگوی وزارت خارجه عراق در ادامه افزود، طرف ترکیه بهانه می آورد که با استناد از ماده 51 منشور سازمان ملل که در آن دفاع از خود قید شده است این عملیات را انجام داده و استناد به این ماده نیز ممکن نیست چرا که آن اجازه نقض حاکمیت یک کشور مستقل را نمی دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عراق ادعای توافق با ارتش ترکیه برای عملیات در شمال عراق را رد کرد

عراق ادعای توافق با ارتش ترکیه برای عملیات در شمال عراق را رد کرد