مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 اردیبهشت 1401 ساعت 07:422022-04-21سياسي

شب قدر فرصت پالایش روح و بصیرت افزایی است


مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با اشاره به اعمال شاخص شب های قدر گفت: استغفار یکی از مهمترین اعمال شب قدر است تا پالایش روح و ارتقای بصیرت برای بهتر زیستن فراهم شود.

- ، حجت الاسلام قاسم جعفرزاده شامگاه چهارشنبه در مراسم احیای شب نوزدهم ماه رمضان در هیئت مکتب العباس (ع) اردبیل در سخنانی با تسلیت سالروز ضربت خوردن حضرت علی (ع) و گرامی داشت شب های قدر، در تشریح ابعاد معنوی این ایام اظهار کرد: شب های قدر انعکاس انوار الهی بر قلوب مؤمنین و جویندگان حقیقت است.

وی افزود: از جمله دلایل فضیلت شب قدر، نزول قرآن کریم در این شب است که به صورت یک باره بر قلب پیامبر اعظم (ص) نازل گردید و در بقیه عمر مبارک ایشان به صورت تدریجی انجام گرفت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تاکید کرد: قرآن کریم یکی از علل فضیلت ماه رمضان را همین معنا برشمرده و خداوند در این شب بندگانش را مورد اکرام قرار می دهد به گونه ای که فضیلت عبادت در این شب از تمام شب ها بیشتر بوده و در این شب مقدرات یک سال انسان معین می شود.

حجت الاسلام جعفرزاده گفت: از اعمال شاخص در این شب ها احیا به معنای پاس داشتن یک شب تا صبح است و به تاکید روایات جا دارد که در چنین شبی انسان از اعمال زشت خود استغفار نماید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شب قدر فرصت پالایش روح و بصیرت افزایی است

شب قدر فرصت پالایش روح و بصیرت افزایی است