مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 فروردین 1401 ساعت 21:522022-04-19بين الملل

دیده بان حقوق بشر: جرم دانستنِ انتقاد از صاحبان قدرت، نقض آشکار آزادی بیان است


یک فعال مراکشی به دلیل انتشار دو ویدئو در فیسبوک و یوتیوب که در آنها با لحنی غیررسمی پادشاه مراکش را خطاب قرار داده به زندان محکوم شده است.

- یک فعال مراکشی به دلیل انتشار دو ویدئو در فیسبوک و یوتیوب که در آنها با لحنی غیررسمی پادشاه مراکش را خطاب قرار داده به زندان محکوم شده است.

یک سازمان حقوقی امروز (سه شنبه) از مقامات مراکشی خواست تا از اتهام زنی به یک فعال مراکشی که با خطر مجازات حبس به مدت چهار سال به اتهام عدم احترام به پادشاه این کشور مواجه است، دست بردارند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، دیده بان حقوق بشر با صدور بیانیه ای اعلام کرد، دادگاه مراکشی محاکمه ربیع الأبلق را در 11 آوریل 2022 آغاز کرد و انتظار می رود در 25 آوریل حکم آن صادر شود.

دیده بان حقوق بشر همچنین اعلام کرد، اتهامات علیه الأبلق به دلیل انتشار دو ویدئو در فیسبوک و یوتیوب است که وی در آنها با لحنی غیررسمی پادشاه مراکش را خطاب قرار داده و ثروت شخصی پادشاه را با فقر گسترش یافته در این کشور مقایسه می کند.

این مرکز اعلام کرد، جرم تلقی کردنِ انتقاد مسالمت آمیز از صاحبان قدرت، نقض آشکار آزادی بیان قلمداد می شود.

در همین راستا، ارک گلدستین، معاون مدیر خاورمیانه و شمال آفریقا در دیده بان حقوق بشر خاطرنشان کرد، هیچ حقی اساسی تر از حق انتقاد از ص


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیده بان حقوق بشر: جرم دانستنِ انتقاد از صاحبان قدرت، نقض آشکار آزادی بیان است

دیده بان حقوق بشر: جرم دانستنِ انتقاد از صاحبان قدرت، نقض آشکار آزادی بیان است