مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 فروردین 1401 ساعت 16:322022-04-19بين الملل

اعتراض شدیداللحن عراق به ترکیه/ سفیر آنکارا احضار شد


پس از حملات ارتش ترکیه به شمال عراق، وزارت خارجه عراق سفیر این کشور در بغداد را احضار و مراتب اعتراض شدید خود را به او ابراز داشت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از بغداد الیوم، وزارت خارجه عراق در بیانیه ای از احضار سفیر ترکیه در بغداد خبر داد.

در بیانیه رسمی وزارت امور خارجه عراق تأکید شده است که این وزارتخانه امروز (سه شنبه 19 آوریل) در پی نقض مکرر حاکمیت ارضی عراق توسط نیروهای نظامی ترکیه و از جمله حمله نظامی گسترده اخیر در مناطق متنیا، زاب، افاشین، پاسیان در شمال عراق سفیر ترکیه در بغداد، علی رضا گونای را احضار و با ارائه یادداشت اعتراضی شدیداللحن عراق خواستار توقف این اقدامات غیر قابل قبول شد.

در این بیانیه آمده است که دولت عراق بار دیگر خواستار خروج کامل نیروهای ترکیه از خاک عراق و الزام ترکیه به احترام گذاشتن به حاکمیت ارضی ترکیه شده است.

وزارت خارجه عراق در بیانیه خود تاکید کرد: عراق اقدامات ضروری و مناسب بر اساس قوانین بین المللی و معاهده سازمان ملل در قبال اقدامات خصمانه و یکجانبه ای از این نوع را که بدون هماهنگی دولت عراق انجام می شود را حق مسلم و قانونی خود می داند.

ماده 51 معاهده سازمان ملل که ترکیه برای عملیات خود به آن استناد می کند فاقد مبنای حقوقی است چون این ماده اجازه نقض حاکمیت یک کشور مستقل را نمی دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعتراض شدیداللحن عراق به ترکیه/ سفیر آنکارا احضار شد

اعتراض شدیداللحن عراق به ترکیه/ سفیر آنکارا احضار شد