مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 فروردین 1401 ساعت 12:522022-04-19اقتصادي

افزایش 28.5 درصدی تعرفه های پزشکی منصفانه است


معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران گفت: بر اساس سیاست های کلی سلامت، تدوین تعرفه خدمات و مراقبت های سلامت بایستی مبتنی بر شواهد و براساس ارزش افزوده باشد.

- ، مهدی رضایی با تاکید بر اینکه این مبانی صحیح را باید در کنار سایر الزامات با هم تلفیق کنیم، افزود: لحاظ نمودن سطح درآمد عموم شهروندان، وضعیت اقتصادی و اجتماعی کشور و عدالت اجتماعی از جمله مؤلفه های مهمی است که در تصمیم گیری تعرفه هاتأثیرگذار است.

وی با بیان اینکه در پیشنهاد شورای عالی نظام پزشکی دو خواسته مطرح شده است، ادامه داد: این خواسته ها شامل توجه هیأت دولت در تصویب تعرفه های سال 1401 و همچنین اختصاص منابعی از تبصره یک قانون بودجه 1401 موضوع حذف ارز ترجیحی در موضوع اول است که ما به عنوان سازمان بیمه گر به دو دلیل از مصوبه پیشنهادی شورای عالی بیمه و رشد بیست و هشت و نیم درصد حمایت می کنیم و با رشد غیر متعارف پیشنهادی مخالفیم.

رضایی افزود: دلیل اول ما اینکه اصل تعادل منابع و مصارف بیمه ها با رشدهای آنچنانی همخوانی ندارد و دلیل دوم این است که حق بیمه سرانه خدمات درمانی در سازمان بیمه سلامت تنها 7 درصد رشد داشته که این مسئله متناسب با رشد پیشنهادی دوستان سازمان نظام پزشکی نیست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 28.5 درصدی تعرفه های پزشکی منصفانه است

افزایش 28.5 درصدی تعرفه های پزشکی منصفانه است