مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 فروردین 1401 ساعت 11:172022-04-19اقتصادي

اجرای طرح جهش تولید در دیم زارهای استان اردبیل


رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از اجرای طرح جهش تولید در بیش از 290 هزار هکتار از دیم زارهای استان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اردبیل، نادر تقی زاده پیش ازظهر امروز در جلسه طرح جهش تولید در دیم زارهای استان با حضور مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) اظهار کرد: طرح جهش تولید در بیش از 290 هزار هکتار از دیم زارهای استان اردبیل اجرا می شود که هدف از اجرای این طرح، افزایش محصول در واحد سطح و حداکثر استفاده از منابع خاکی و نزولات آسمانی است.

وی افزود: محصولاتی که تحت پوشش جهش تولید در دیم زارها قرار گرفته اند، علاوه بر گندم و جو، گیاهان روغنی هم چون کلزا و گلرنگ هستند که در محصولات علوفه ای شبدر نیز به زیر کشت رفته  و علاوه بر آن حبوبات از جمله عدس و نخود نیز مشمول این طرح شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل ادامه داد: تعداد کشاورزانی که برای اجرای طرح مذکور مشارکت داشته اند 24 هزار و 820 نفر بوده و این طرح در 1156 روستا و درتمامی شهرستان های استان اردبیل به اجرا در آمده است.

کشت 5038 هکتار با دستگاه های کشت مستقیم تقی زاده بیان کرد: 5038 هکتار با دستگاه های کشت مستقیم عملیاتی شده است یعنی این سطح از کشت بدون عملیات خاک ورزی و در راستای حفظ ذخایر رطوبی خاک به زیرکشت رفته که یکی از مهم ترین اهداف این طرح نیز همین است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای طرح جهش تولید در دیم زارهای استان اردبیل

اجرای طرح جهش تولید در دیم زارهای استان اردبیل