مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 فروردین 1401 ساعت 10:122022-04-18اقتصادي

برنامه عملیاتی دولت برای رسوخ فناوری به حوزه کشاورزی


هیات وزیران در راستای کمک به دانش بنیان شدن صنعت کشاورزی در کشور «آیین نامه حمایت از تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین در بخش کشاورزی و منابع طبیعی» را به تصویب رساند.

- سرویس علم و پیشرفت خبرگزاری فارس؛ چندماه پیش بود که رهبرمعظم انقلاب در دیدار با جمعی از تولیدکنندگان و فعالان صنعتی بر دانش بنیان شدن کشاورزی در کشور تاکید کردند و فرمودند: کشت گلخانه ای قابل توجه است اما با آن نمی توان کشور را اداره کرد و با توجه به زمین، خاک و آب موجود در کشور، باید با دانش بنیان کردن کشاورزی و یافتن الگوی مصرف بهینه، از نابودی خاک و هدررفت آب جلوگیری، و صرفه جویی در آب را به صورت جدی دنبال کرد.

همچنین در پی نامگذاری سال 1401 به نام سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین ، سورنا ستاری معاون علم و فناوری ریاست جمهوری در نشست روسای پارک های علم و فناوری کشور از تدوین برنامه ای عملیاتی برای ارتقا کشاورزی  و دانش بنیان شدن این صنعت در کشور خبر داد و گفت: با توجه به شعار سال، مقام معظم رهبری تاکیید ویژه ای بر حوزه کشاورزی دارند.

بر همین اساس برنامه ای برای بخش کشاورزی در دولت تصویب شده است که بزودی اعلام خواهد شد.

برهمین اساس هیات وزیران با هدف هموار کردن زمینه تحقق کشاورزی دانش بنیان و کمک به افزایش تعداد شرکت های دانش بنیان و فناور، افزایش بهره


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برنامه عملیاتی دولت برای رسوخ فناوری به حوزه کشاورزی

برنامه عملیاتی دولت برای رسوخ فناوری به حوزه کشاورزی