مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 فروردین 1401 ساعت 13:072022-04-17سياسي

راهبردهای توسعه عدالت در الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت


عضو اندیشکده عدالت الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در یادداشتی با عنوان راهبردهای توسعه عدالت در الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت به این مساله پرداخت.

- عضو اندیشکده عدالت الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در یادداشتی با عنوان "راهبردهای توسعه عدالت در الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت" به این مساله پرداخت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، متن یادداشت حسین عیوضلو و دانشیار دانشگاه امام صادق (ع) به این شرح است : مفهوم و اصول عدالت از ویژگی های مفهومی و دلالت های مفهوم عدالت کشف می شوند.

با شناخت دلالت های مفهومی عدالت می توان اصول راهنمای نظام تصمیم گیری و اجراییِ مبتنی بر عدالت را معرفی نمود؛ بنابراین، استخراج تدابیر لازم برای اقامه عدالت اجتماعی، نیازمند حرکت از تعریف و شناخت ویژگی های مفهومی و مبانی نظری عدالت و سپس استخراج اصول راهبردی عدالت بر مبنای ویژگی های مفهومی و مبانی نظری و نشان دهنده مسیر راه برای اجرا و اتخاذ تدابیر لازم است.

در این یادداشت به راهبردهای ایجابی اقامه عدالت بر اساس سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت پرداخته می شود.

راهبردهای ایجابی یا کمربند حفاظتی مجموعه راهبردهای نسبتاً باثباتی هستند که حول هسته سخت نظریه عدالت ، گسترش می یابند و زمینه تعمیم و کاربردی کردن اصول پایه ای عدالت را فراهم می سازند؛ ذیلاً به برخی از مهم ترین را


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راهبردهای توسعه عدالت در الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت

راهبردهای توسعه عدالت در الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت