مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 فروردین 1401 ساعت 12:022022-04-17سياسي

نهضت جدید قرآنی راه خروج از مهجوریت این کتاب آسمانی است


باید نهضت قرآنی جدیدی صورت گیرد تا این کتاب از مهجوریت خارج شود.

- ، حجت الاسلام محسن قرائتی در نشست صمیمی با نخبگان، فعالان و پیشکسوتان قرآنی خراسان رضوی اظهار کرد: باید نهضت قرآنی جدیدی صورت گیرد تا این کتاب از مهجوریت خارج شود، در کنار قرائت، تجوید و حفظ قرآن باید تدبیر هم باشد تا قرآن تأثیرگذار باشد.

رییس ستاد اقامه نماز کشور افزود: متاسفانه کتاب قرآن با نگاه علمی و پژوهشی کمتر مورد استفاده قرار گرفته و حال آنکه قرآن سرشار از مفاهیم علمی و پژوهشی است.

وی گفت: اکنون قرآن غریب است، در شب نزول قرآن از خود قرآن در مساجد خبری نیست و دعای الغوث می خوانند در حالی که اگر هزار جلسه عزاداری محرم در مشهد برگزار می شود باید همین اندازه جلسه تفسیر قرآن نیز برگزار شود.

حجت الاسلام قرائتی با بیان اینکه قرآن و اهل بیت نباید از یکدیگر جدا شوند افزود: متاسفانه اکنون از یکدیگر جدا هستند و باید اوقاف در این خصوص ورود کند، البته اکنون جلسات تفسیر بیشتر شده در گذشته تعداد آن بسیار کم بود.

رییس ستاد اقامه نماز کشور حفظ قرآن را یک مقام و ارزش دانست و تصریح کرد: حفظ قرآن باید با اخلاص باشد و صرف مطرح شدن یا دیده شدن نباشد و مربی قرآن باید از آیه های کوتاه و ساده برای کسی که می خواهد حفظ قرآن را شروع کند، استفاده کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نهضت جدید قرآنی راه خروج از مهجوریت این کتاب آسمانی است

نهضت جدید قرآنی راه خروج از مهجوریت این کتاب آسمانی است