مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 فروردین 1401 ساعت 12:422022-04-16اقتصادي

انجام شخم اولیه در 57 درصد از اراضی شالیزاری رشت


فرماندار شهرستان رشت با اشاره به انجام شخم اولیه در 30 هزار و 668 هکتار شامل 57.

3 از اراضی شالیزاری شهرستان گفت: بر اثر جدول تنظیمی روز 16 اردیبهشت برای آغاز نشاکاری شالیزارها و آزاد سازی آب سد سفیدرود مدنظر قرار گرفته است.

- حمیدرضا امام پناهی در جلسه هم اندیشی با نمایندگان شهرستان که با هدف برنامه ریزی در مدیریت مصرف منابع آبی در فصل زراعی جدید و با حضور نمایندگان شهرستان های رشت و تعدادی از مدیران کل در فرمانداری رشت برگزار شد با اشاره به در پیش بودن سال زراعی سخت، اظهار کرد: ضروری است در تمامی دستگاه ها با بسیج امکانات، حضور میدانی مسئولین و همکاری مردم آماده مواجهه با بحران و پشت سرگذاشتن مشکل کم آبی با کمترین میزان خسارت وارده باشند.

وی با بیان اینکه شهرستان رشت با دارا بودن 52 هزار هکتار اراضی شالیزاری 35 درصد از اراضی کشاورزی استان را به خود اختصاص داده و از جایگاه ممتازی در این زمینه برخوردار است، افزود: کشاورزی شهرستان رشت نیازمند نگاه ویژه مسئولین استانی، کاستن از پروسه اداری، تفویض اختیارات بیشتر به مدیران شهرستانی در شرایط خاص کنونی و بسیج تمامی امکانات برای عبور از تنش آبی پیشرو می باشد.

وی با اشاره به اینکه از 400 کیلومتر انهار درجه یک و دو در شهرستان 300 کیلومتر آن نیازمند لایروبی است، گفت: در حال حاضر تعداد هفت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انجام شخم اولیه در 57 درصد از اراضی شالیزاری رشت

انجام شخم اولیه در 57 درصد از اراضی شالیزاری رشت