مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 فروردین 1401 ساعت 11:022022-04-16اقتصادي

از برداشت قارچ های سمی و خودرو در طبیعت خودداری کنند


مدیرکل دفتر امور مراتع سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور نسبت به برداشت قارچ های سمی و خودرو درعرصه های جنگلی و مرتعی هشدار داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا ترحم بهزاد با هشدار نسبت به برداشت قارچ سمی و خودرو در طبیعت خاطرنشان کرد: با توجه به مسمومیت های ناشی از مصرف قارچ های خودرو یا همان وحشی در سال های گذشته و عدم تشخیص قارچ های خودرو سمی و غیرسمی از طریق شکل ظاهری، به هموطنان توصیه می شود به منظور حفظ سلامت و ایمنی خود از برداشت، خرید و مصرف قارچ های خودرو پرهیز کنند.

مدیرکل دفتر امور مراتع سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با بیان اینکه شناسایی انواع قارچ های خوراکی با نوع سمی آن بر اساس خصوصیات ظاهری مانند شکل، رنگ، بو و مزه سخت و تنها توسط متخصصان و کارشناسان مجرب قارچ شناسی و گیاه شناسی امکان پذیر است، گفت: به همین دلیل ممکن است قارچ های سمی به ویژه در فصل بهار و پاییز مورد استفاده خوراکی قرار بگیرند و منجر به مسمومیت افراد و عوارض جدی و حتی مرگ شوند.

وی به مردم محلی توصیه کرد از مصرف قارچ های خودرو به ویژه قارچ هایی که در کنار درختان خشک شده می رویند و یا قارچ هایی که افراد بومی جمع آوری و به فروش می رسانند، جدا خودداری کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از برداشت قارچ های سمی و خودرو در طبیعت خودداری کنند

از برداشت قارچ های سمی و خودرو در طبیعت خودداری کنند