مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 26 فروردین 1401 ساعت 13:322022-04-15سياسي

اسماعیلی: تصدی منصب در نگاه امیرالمومنین، خَم شدن زیر بار سنگین پاسخگویی است


محسن اسماعیلی در برنامه سوره مطرح کرد: اگر نگاه امام علی(ع) به حکومت را پذیرفتیم یعنی با تمام وجود قبول کردیم که حکومت یک امتیاز نیست؛ بلکه یک تکلیف دشوار است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری فارس، قسمت سیزدهم از فصل نهج البلاغه با عنوان حکومت در نهج البلاغه با حضور محسن اسماعیلی به عنوان کارشناس و مسعود دیانی به عنوان مجری از شبکه چهار سیما پخش شد.

در ابتدای این برنامه مسعود دیانی، مجری-کارشناس برنامه سوره اظهار کرد: در بحثی که شب گذشته مطرح شد به مساله حکومت در نهج البلاغه پرداختیم، ایده مرکزی بحث این بود که از نگاه نهج البلاغه و امیرالمومنین(ع) حکومت فلسفه ای دارد.

این فلسفه و نگاهی است که آن را با سایر نگاه هایی که نسبت به حکومت، وجود دارد متمایز می سازد، بحث محوری ما در نگاه امیرالمومنین(ع) به حکومت است که در آن نگاه سفره نبود، غنیمت نبود، بلکه وظیفه و تکلیف بود، فلسفه اش عدالت بود و مردم ذی حق بودند.

امشب این محور را بررسی می کنیم که با آن نگاه و فلسفه؛ حکومت در عرصه عینی و تحقق چه ویژگی هایی خواهد داشت؟ اسماعیلی در پاسخ به این سوال اظهار کرد: وقتی نگاه ما به حکومت و اساساً به هر چیزی تغییر کرد، طبیعتاً رفتارمان هم تغییر می یابد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اسماعیلی: تصدی منصب در نگاه امیرالمومنین، خَم شدن زیر بار سنگین پاسخگویی است

اسماعیلی: تصدی منصب در نگاه امیرالمومنین، خَم شدن زیر بار سنگین پاسخگویی است