مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 فروردین 1401 ساعت 20:372022-04-14اقتصادي

از تولید گیاه لوفا در «رستم» تا صادرات به ترکیه


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رستم، سردار انصاری کارشناس باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان رستم با بیان این مطلب که از اوایل فروردین ماه سال زراعی جاری تا کنون ده هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به کاشت گیاه لوفا اختصاص یافته است، اظهار کرد: برداشت این محصول از اواسط تیرماه آغاز و تا پایان دی ماه ادامه دارد.

وی متوسط برداشت در هر هکتار از این گیاه را پنجاه هزار عدد محصول یا میوه مفید گیاه لوفا بیان و تصریح کرد: این گیاه مصرف صنعتی، طبی و حتی خوراکی داشته و از خشک شدن آن برای ساخت لیف، اسفنج و تولید کاغذ استفاده می شود که به شهرهای صنعتی نظیر اصفهان، آذربایجان و کشور ترکیه صادر می شود.

کارشناس باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان رستم اطلاعات کم کشاورزان در مورد این گیاه را در چند سال اخیر یادآور شد و افزود: کاشت این گیاه توسط کشاورزان جوان این شهرستان در حال توسعه، زمینه اشتغال و تناوب در کشت با سایر گیاهان زراعی را فراهم آورده است.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس، کاشت گیاه لوفا از کار های پر سود به شمار می رود که به سرمایه اولیه کمی نیاز دارد و مناطق گرم و خشک محل مناسبی برای کشت این گیاه پرکاربرد است.

لوفا از خانواده کدوییان است و به دلیل قیمت بالای لیف طبیعی و تعداد کم تولید کنندگان، می تواند هدف مناسبی برای کارآفرینی باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از تولید گیاه لوفا در «رستم» تا صادرات به ترکیه

از تولید گیاه لوفا در «رستم» تا صادرات به ترکیه