مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 فروردین 1401 ساعت 20:272022-04-14اجتماعي

جمعیت پرندگان بومی آذربایجان غربی اردیبهشت ماه سرشماری می شوند


رییس اداره نظارت بر حیات وحش حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: جمعیت پرندگان بومی استان امسال در اردیبهشت ماه برای نخستین بار سرشماری می شود.

- امید یوسفی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه 90 درصد جمعیت پرندگان بومی استان شناخته شده هستند اما سرشماری برای آمار دقیق این پرندگان انجام می شود، افزود: تاکنون 310 گونه در سطح استان شناسایی شده که 130 گونه بومی و زادآور هستند.

وی با اشاره به آغاز لانه سازی و تخم گذاری پرندگان در زیستگاه های طبیعی استان عنوان کرد: لازم است گردشگران و جوامع محلی نکات ایمنی را هنگام تردد در زیستگاه پرندگان و تالاب ها رعایت کنند.

وی با اشاره به اینکه مهاجرت پرندگان به زیستگاه های ابی استان در 2 فصل پاییز و بهار انجام می گیرد اظهار داشت: با توجه به مناسب بودن شرایط زیستی در تالاب ها و زیستگاه های آبی در فصول مهاجرت بیش از 200 گونه پرنده مختلف وارد آذربایجان غربی می شوند.

یوسفی افزود: گونه های خشک زی مانند کبک، کبوتر، پرندگان شکاری و خانواده گنجشک سانان اغلب تخم گذاری کرده و گونه های آبزی و کنار آبزی به علت سرد بودن هوای استان به تازگی لانه سازی را آغاز کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: اردک سرسفید و تنجه، اردک تاجدار، کاکایی، لک لک هم که جز پرندگان بومی استان هستند بیشتر در نیزارها و تالاب ها لانه سازی را آ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جمعیت پرندگان بومی آذربایجان غربی اردیبهشت ماه سرشماری می شوند

جمعیت پرندگان بومی آذربایجان غربی اردیبهشت ماه سرشماری می شوند