مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 فروردین 1401 ساعت 09:222022-04-14سياسي

آنچه باید از استاد فرشچیان و طراحی ضریح امام حسین(ع) بدانید!


مدیر اجرایی پروژه ساخت ضریح امام حسین (ع) گفت: مهم تر و بالاتر از هنر استادفرشچیان، خلقیات استثنایی شان است که من را مجذوب این شخصیت برجسته تاریخ معاصر هنر کشورمان کرده است.

- آنچه باید از استاد فرشچیان و طراحی ضریح امام حسین(ع) بدانید! ایسنا/قم مدیر اجرایی پروژه ساخت ضریح امام حسین (ع) گفت: مهم تر و بالاتر از هنر استادفرشچیان، خلقیات استثنایی شان است که من را مجذوب این شخصیت برجسته تاریخ معاصر هنر کشورمان کرده است.

در طول تاریخ، اشخاص و حاکمان مختلفی برای عرض ارادت به امام حسین (ع) در ساخت و ساز و تزیین حرم مطهر امام حسین (ع) همت گماشته اند از اولین ضریحی که توست عضدالدوله دیلمی از جنس چوب ساخته شد تا ضریح ساخته شده از جنس نقره در زمان شاهان قاجار و ضریحی که طاهر سیف الدین داعی از نقره خالص ساخت.

اما برای مردم قم ضریح کنونی حال و هوای دیگری دارد پروژه ساخت این ضریح از سال 87 توسط تعدادی از ارادتمندان اباعبدالله الحسین (ع) در مدرسه معصومیه قم کلید خورد و استادان به نام چیره دست در هر رشته ای دور هم جمع شدند تا هنر خود را با جوهره عشق و ارادت به امام حسین (ع) گره زنند.

برای طراحی این ضریح طرح های مختلفی مطرح شد اما در نهایت طرح استاد محمود فرشچیان، نگارگر نام آشنا، با اشاره رهبر معظم انقلاب برگزیده و تصویب شد که به اقرار کارشناسان ف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آنچه باید از استاد فرشچیان و طراحی ضریح امام حسین(ع) بدانید!

آنچه باید از استاد فرشچیان و طراحی ضریح امام حسین(ع) بدانید!