مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 فروردین 1401 ساعت 11:322022-04-13پزشكي

مصرف غذاهای چرب و سنگین با بدن روزه دار چه می کند؟


کارشناس گروه بهبود تغذیه مرکز بهداشت خوزستان گفت: مصرف غذاهای چرب، پر ادویه و نمک در وعده سحری، افطار یا شام، علاوه بر ایجاد تشنگی موجب تضعیف سیستم ایمنی بدن می شود و عملکرد طبیعی بدن را در مقابله با کرونا و واکسن مختل می کند.

- زهرا باقری در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: در ایام روزه داری در دوران کرونا، مصـرف منـابع کـافی پـروتیین بـرای عملکـرد طبیعـی سیسـتم ایمنی بـدن و اثربخشی واکسن کرونا توصیه می شود؛ انـواع حبوبـات منبـع پـروتیین هسـتند و وقتـی همراه با غلات مصرف می شـوند بـه عنـوان جـایگزین گوشـت ، مـرغ و مـاهی مـی تواننـد یـک پـروتیین خـوب و بـاکیفیـت برای بدن تامین کنند.

وی با بیان اینکه وعـده سـحری و دو وعـده افطـار و شـام، وعـده هـای اصـلی در ماه رمضان هستند، افزود: بـه ویـژه افـرادی کـه در طول روز فعالیت بیشتری دارند، غـذاهایی کـه در وعـده سـحری مصرف می کنند باید تـامین کننده انـرژی و مـواد مغـذی مـورد نیاز بدن جهت حفـظ کـارایی و جلـوگیری از کـم آبـی بـدن، ضـعف و خسـتگی باشند.

کارشناس گروه بهبود تغذیه مرکز بهداشت خوزستان گفت: با توجه به اینکـه کـم آب شـدن بـدن و خشـکی گلـو مـی توانـد زمینـه را بـرای ابـتلا بـه کوویـد - 19 فـراهم کنـد، در وعــده ســحر باید ســبزی هــایی کــه آب بیشــتری دارنــد و در طــول ر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مصرف غذاهای چرب و سنگین با بدن روزه دار چه می کند؟

مصرف غذاهای چرب و سنگین با بدن روزه دار چه می کند؟