مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 فروردین 1401 ساعت 11:072022-04-13اجتماعي

طبیعت آتشگاه، قربانی محض آفرودسواری


مدیرکل منابع طبیعی استان البرز با اشاره به اینکه طبیعت آتشگاه نباید قربانی محض آفرودسواران شود، گفت: این مجموعه باید در اختیار اداره کل ورزش و جوانان قرار بگیرد - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرج، جاده آتشگاه که از مناطق زیبای گردشگری استان البرز به شمار می رود سال هاست جولانگاه آفرود سواران شده و روح طبیعت این منطقه زیر چرخ خودروهای غول پیکر و تفریح لاکچری آفرود سواران لِه شده است.

از بین رفتن پوشش گیاهب، تخریب جاده، ایجاد ترافیک افزایش تصادف و آسیب به منطقه بالادست حوزه آبخیز کرج رهاورد تفریح لاکچری آفرودسواران برای استان است که ظاهرا عزم و اراده ای هم برای مدیریت و کنترل آن نیست.

   حامد فرضی، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز در این خصوص به خبرنگار فارس گفت: با توجه به اینکه در استان البرز 24 هزار هکتار کانون ریزگرد وجود دارد، در چندسال گذشته اقدامات خوبی در خصوص بیابان زدایی توسط اداره کل منابع طبیعی استان انجام شده و از مجموع این اراضی در حدود 12 هزار هکتار، طرح های بیابان زدایی و جنگل کاری اجرا شده است.

  وی با اشاره به ریزگرد فروردین ماه امسال، گفت: این ریزگرد کانون داخلی نداشته و ناشی از منبع خارجی بوده است و ارتباطی به آفرودسواری ندارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طبیعت آتشگاه، قربانی محض آفرودسواری

طبیعت آتشگاه، قربانی محض آفرودسواری