مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 فروردین 1401 ساعت 10:372022-04-13اقتصادي

آغاز مبارزه با ملخ مراکشی در کازرون


سرپرست مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: با توجه به طغیانی شدن پوره ملخ مراکشی در تالاب پریشان و مزارع حاشیه آن، مبارزه با این نوع از آفت در شهرستان کازرون شروع شده است.

- جاوید عباسی با اشاره به اینکه کانون کوبی و جلوگیری از هجوم این آفت به سایر مزارع از شامگاه بیست و سوم فروردین ماه شروع شده است، افزود: پیش بینی می شود مبارزه با ملخ مراکشی در سطح 2 هزار هکتار از مزارع فارس انجام شود.

او با بیان اینکه ملخ مراکشی یک آفت بومی است، گفت: این آفت احتمالا به علت رطوبت مناسب کف دریاچه پریشان به صورت دوره ای طغیان کرده و به علت خشکی مراتع، به سمت مزارع هجوم می آورد.

عباسی از کشاورزان سایر شهرستان های فارس خواست در صورت مشاهده حشرات بالغ یا پوره، مراتب را گزارش کنند، گفت: تجهیزات و امکانات لازم به منظور مبارزه سریع در آمادگاه استان فارس وجود دارد و در صورت نیاز به شهرستان های درگیر ارسال می شود.

سرپرست مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس ضمن بیان اینکه تاکنون گزارشی از ملخ صحرایی یا ملخ مهاجر در فارس اعلام نشده است، گفت: پایش کانون های مناسب رشد و نمو ملخ مراکشی و سایر ملخ ها در دستور کار این مدیریت قرار داشته و با جدیت در حال انجام است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز مبارزه با ملخ مراکشی در کازرون

آغاز مبارزه با ملخ مراکشی در کازرون