مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 فروردین 1401 ساعت 08:572022-04-13ورزشي

با فرشتگان کوچک ماه ضیافت الهی چگونه رفتار کنیم؟


زمانی که نام ماه رمضان می آید، سر از پا نمی شناسند و وجودشان غرق در شادی می شود؛ هر چه باشد، امسال میهمان ویژه ی ضیافت الهی هستند و می خواهند با روزه داری، - رسیدن به سن تکلیف و بزرگ شدنشان را به رخ همه بکشند.

روزه اولی ها، مسلمانان کوچک خداوند هستند که برای اولین سال روزه می گیرند؛ پسرانی که 15 سال و دخترانی که 9 سالشان تمام شده است، امسال برای اولین بار لحظات عارفانه دم افطار و سحری را تجربه می کنند.

روزهای ابتدایی ماه رمضان برای نوجوانانی که هنوز حال و هوای کودکی در سر دارند و به دنبال بازی و شیطنت های کودکانه هستند، سخت است.

باوجود اینکه فصل بهار است و هنوز آنچنان هوا گرم نیست، مدرسه ها هم بعد از دو سال کرونایی به تازگی بازگشایی شده اند، تحمل روزه، تشنگی و گرسنگی برای کودکانی که کم کم طعم بزرگ شدن را می چشند، چندان هم آسان نیست.

دعای سحرهای ماه رمضان، ربنای دم افطار، حسی که بعد از چندین ساعت تشنگی و گرسنگی، اولین لقمه را در دهان می گذاری، نماز اول وقت و تمامی اینها هر کسی را مشتاق می کند تا طعم روزه گرفتن را بچشد.

اما در این میان اگر نوجوانان با فلسفه ی روزه داری و راه و روش روزه گرفتن آشنا شوند، راه برای آنها هموارتر شده و انگیزه ی بیشتری می یابند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

با فرشتگان کوچک ماه ضیافت الهی چگونه رفتار کنیم؟

با فرشتگان کوچک ماه ضیافت الهی چگونه رفتار کنیم؟