مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 فروردین 1401 ساعت 14:522022-04-12اقتصادي

ذخیره سد زاینده رود 375 میلیون مترمکعب/ 71 درصد سد خالی است


مدیر بهره برداری و نگهداری از سد و نیروگاههای زاینده رود و کوهرنگ گفت: ذخیره سد زاینده رود امروز به 375 میلیون مترمکعب رسید.

- سید مجبتی موسوی نایینی در گفت وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه پرشدگی سد مخزنی زاینده رود به 29 درصد رسیده است، اظهار داشت: هم اکنون میزان ورودی آب به این سد 86 مترمکعب بر ثانیه و خروجی از آن 17 مترمکعب بر ثانیه است.

وی با اشاره به خالی بودن 71 درصد از ظرفیت این سد، افزود: اگر در ماه های گرم پیش رو مصارف آب مانند سال گذشته بالا باشد، بی تردید با کمبود آب مواجه خواهیم شد و باید مصارف را مدیریت و کنترل کرد.

مدیر بهره برداری و نگهداری از سد و نیروگاههای زاینده رود و کوهرنگ با تاکید بر ضرورت مصرف بهینه آب در همه بخش های خانگی، کشاورزی و صنعت، ابراز داشت: افزایش ورودی به سد زاینده رود به دلیل ذوب شدن ذخیره برف در سرچشمه های حوضه است.

موسوی نایینی با بیان اینکه آورد تونل سوم کوهرنگ چهار مترمکعب بر ثانیه است، خاطرنشان کرد: افزایش ورودی سد ناشی از انتقال جدید به حوضه نیست زیرا در بلند مدت نیز در ماه های فروردین و اردیبهشت بیشترین ورودی را داشتیم.

وی با اشاره به وضعیت بارش ها در کوهرنگ سرشاخه اصلی حوضه آبریز زاینده رود، گفت: مجموع بارندگی در کوهرنگ از ابتدای سال آبی تاکنون یک هزار و 153 میلیمتر ثبت شده در حالی که بارش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ذخیره سد زاینده رود 375 میلیون مترمکعب/ 71 درصد سد خالی است

ذخیره سد زاینده رود 375 میلیون مترمکعب/ 71 درصد سد خالی است