مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 فروردین 1401 ساعت 09:272022-04-12سياسي

اصول مبنایی عدالت در الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت


یک عضو اندیشکده عدالت الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت و دانشیار دانشگاه امام صادق (ع) در یادداشتی اصول مبنایی عدالت در الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت را بررسی کرده است.

- یک عضو اندیشکده عدالت الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت و دانشیار دانشگاه امام صادق (ع) در یادداشتی اصول مبنایی عدالت در الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت را بررسی کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا در یادداشت حسین عیوضلو عضو اندیشکده عدالت الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت و دانشیار دانشگاه امام صادق (ع) می خوانیم: اصول راهبردی عدالت، ریشه در ویژگی های مفهومی عدالت دارد.

هر حکمی که مبنای ویژگی مفهومی عدالت باشد آن حکم در عرصه راهبردی نیز استیلا دارد؛ برای مثال، چنانچه قائل به فطری و دینی بودنِ عدالت باشیم در حوزه راهبردی نیز به انسان ها اجازه داوری و اظهار نظر داده می شود؛ فلذا به طور طبیعی، داوریِ آنان، معتبر تلقی و به آن، توجه می شود.

فرضیه مهم در این باب، این است که کشف اصول راهبردی عدالت، ریشه در اصول مبنایی عدالت دارد و لازم است راهبردهای عدالت از جوهره مفهومی عدالت مشتق شوند؛ البته مهم آن است که اصول عدالت باید بر اساس الزامات روش شناسی به نحوی تنظیم شوند که توان لازم را برای تبیین اوضاع و تعمیم به مصادیق مختلف داشته باشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اصول مبنایی عدالت در الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت

اصول مبنایی عدالت در الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت