مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 فروردین 1401 ساعت 09:072022-04-12سياسي

توصیه هایی برای اهدای خون در ماه رمبارک مضان


مدیرکل انتقال خون خوزستان با تاکید بر اینکه مردم اهدای خون را به تنها به شب های قدر موکول نکنند، در خصوص نحوه اهدای خون از سوی روزه داران توضیحاتی ارائه کرد.

- دکتر علی فیضی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه نیاز به خون همیشگی است و مردم اهدای خون را تنها به شب های قدر موکول نکنند، اظهار کرد: بسیاری از اهداکنندگان در ماه رمضان اهدای خون را تنها به شب های قدر موکول می کنند در حالی که اعمال هر روز در این ماه فضیلت دارد و روزه داران از ابتدای ماه رمضان می توانند برای اهدای خون به پایگاه های انتقال خون مراجعه کنند.

وی افزود: از عموم شهروندان درخواست می شود برای تأمین خون بیماران نیازمند به این مایه حیاتی، در تمامی ایام ماه مبارک رمضان خصوصا دو دهه ابتدایی ماه، پایگاه های انتقال خون در سراسر استان خوزستان را یاری کنند.

مدیرکل انتقال خون خوزستان با اشاره به برخی شرایط اهدای خون، بیان کرد: مردان چهار مرتبه و زنان سه بار در سال می توانند خون اهدا کنند.

داشتن حداقل سن 18 سال تمام و حداکثر 60 سال (در صورت اهدای خون مستمر تا 65 سال)، حداقل وزن 50 کیلوگرم و همراه داشتن کارت شناسایی معتبر عکس دار (ترجیحا کارت ملی) از شرایط اهدای خون هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توصیه هایی برای اهدای خون در ماه رمبارک مضان

توصیه هایی برای اهدای خون در ماه رمبارک مضان