مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 فروردین 1401 ساعت 09:222022-04-11اقتصادي

خراسان شمالی تبدیل به قطب تولید نهال توت در شمال شرق کشور می شود


مدیر امور طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم خراسان شمالی گفت: به دنبال آن هستیم تا خراسان شمالی را تبدیل به قطب تولید نهال توت در شمال شرق کشور کنیم.

- ایسنا/خراسان شمالی مدیر امور طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم خراسان شمالی گفت: به دنبال آن هستیم تا خراسان شمالی را تبدیل به قطب تولید نهال توت در شمال شرق کشور کنیم.

علیرضا صادق در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: در همین راستا هم اکنون یک نهالستان در استان راه اندازی شده که اقدام به تولید نهال های توت می کند.

وی افزود: طی سال گذشته نیز مقداری از نهال های توت تولید شده به استان رضوی صادر شد.

صادق ادامه داد: طی برنامه ریزی های صورت گرفته برای امسال نیز مقرر شده است تا 100 هزار نهال درخت توت دیگر در این مرکز تولید و میان متقاضیان توزیع شود.

وی بیان کرد: بر اساس ارزیابی های انجام شده، نوغانداران استان، پارسال رتبه نخست بهره وری پیله کرم ابریشم در کشور را کسب کردند و در شاخص تولید نیز در جایگاه چهارم قرار گرفتند.

این مقام مسئول تاکید کرد: برای اینکه خراسان شمالی به قطب تولید پیله ابریشم تبدیل شود باید در ابتدا زیرساخت های آن فراهم شود که یکی از مهمترین زیرساخت ها ایجاد توتستان ها است که با ایجاد مرکز تولید نهال درخت توت به دنبال توسعه توتستان ها در استان هستیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خراسان شمالی تبدیل به قطب تولید نهال توت در شمال شرق کشور می شود

خراسان شمالی تبدیل به قطب تولید نهال توت در شمال شرق کشور می شود