مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 فروردین 1401 ساعت 07:222022-04-11بين الملل

وهابیون چگونه از ابزار تکفیر برای ضربه به ایران بهره می گیرند؟


یک کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به حادثه تروریستی اخیر در حرم مطهر رضوی گفت: وهابیون با توطئه تکفیر می خواهند به رابطه میان مردم ایران و افغانستان ضربه وارد کنند.

- جعفر قنادباشی کارشناس مسائل بین الملل در گفت وگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری فارس با اشاره به حادثه تروریستی اخیر در حرم مطهر رضوی اظهار داشت: یکی از نقش های جریان تکفیری در گذشته و در زمانی که در عراق حضور داشت این بود که سبب شود مهاجرت وسیعی از عراق به ایران صورت بگیرد و ما با حدود 10 میلیون مهاجر عراقی مواجه شویم ولی با تلاش شهید سلیمانی و نیروهای عراقی داعش شکست خورد و چنین اتفاقی نیفتاد.

با این حال داعش در سوریه موفق شد و حدود 11 میلیون از مردم سوریه را جابه جا کرد و برای مثال هنوز چند میلیون سوری در ترکیه حضور دارند.

وی با اشاره به هدف برخی جریان ها مبنی بر کوچ دادن بخش بزرگی از مردم افغانستان به سمت ایران، اظهار داشت: در کنار این که این اتفاق یک فرصت نیز هست چون افغانستانی ها اهل کار و تلاش هستند، ولی این تهدید نیز وجود دارد که لابلای مهاجرین افغانستانی داعشی ها و تکفیری ها نیز وارد کشور شوند و در ایران اقدامات امنیتی کنند.

این کارشناس مسائل بین الملل با تاکید بر اینکه نفوذ و محبوبیت ما در افغانستان بیش از همه کشورها است، گفت: در مدت 40 سال گذشته ما زن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وهابیون چگونه از ابزار تکفیر برای ضربه به ایران بهره می گیرند؟

وهابیون چگونه از ابزار تکفیر برای ضربه به ایران بهره می گیرند؟