مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 فروردین 1401 ساعت 16:272022-04-10حوادث

کشف غار 4 هزارساله در گیلان


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رشت، ولی جهانی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به شناسایی غار باستانی اظهار کرد: برابر بررسی و بازدیدهای کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان از منطقه پلنگدره شهرستان رودبار، غاری با یافته هایی متعلق به عصر برنز شناسایی شد.

  وی در جریان بازدید از این اثر ارزشمند تاریخی گفت: طول این غار حدود هفت متر و عرض دهانه آن حدود یک متر بوده و با توجه موقعیت غار ورود به آن بدون تجهیزات تخصصی غیرممکن است.

  مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان با توجه به مسیر صعب العبور دسترسی به این غار تصریح کرد: با توجه به بازدید و بررسی های باستان شناسی آثاری از عصر برنز در آن شناسایی شده و امیدواریم به زودی با تشکیل پرونده شاهد اضافه شدن این اثر ارزشمند حداقل 4هزارساله به جمع فهرست دیگر غارهای ثبت شده در فهرست آثار ملی کشور باشیم.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس، عصر برنز یا عصر مفرغ دوره ای در تاریخ پیشرفت بشری است که در روند آن انسان ها بیشتر به فلزکاری دست زدند و از شیوه هایی برای گداختن مس و قلع و فرایند آلیاژسازی آن و قالب ریزی برنز بهره بردند.

عصر برنز بخشی از تقسیم بندی سه گانه اعصار که در سال 1836 توسط کریستین یورگنسن تومسن برای طبقه بندی و مطالعه جوامع باستانی و تاریخ پیشنهاد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف غار 4 هزارساله در گیلان

کشف غار 4 هزارساله در گیلان